Aku kembali
~SALAM

Lama tul aku MC.... Doc pn dah sahkan aku kena demam denggi.... Platlet aku kurang.... Aku da pg masuk air kt hosp serdang.... 3 pain msk... bosan nk mampus aku tggu msk air tu... dari kul 3 ptg smpi kul 1 pg br aku blh blk umh... bdn lemah gle... aku da muntah2, terbaring kt tpt doktor smpi penyelia perubatan pggl aku... br diorg kasi msk air...apa punye turr la...


lpas tu bkn smpi ctu jer...aku kn buat rawatan susulan kt klinik kesihatan.... aku kn amik drh sbb nk th kandungan platlet aku da ok ke x... aduh skt tul pakcik tu amik drh... blh kn kt urat plak.... abis bngkak aku nyer tgn... aku kn amik drh selama 4 hari berturut2 utk dapatkan kepastian yang aku da btl sembuh...mereng kerapu sepunden barang sekeper btul...tapi alhamdulillah aku dah sembuh dan blh pegi keje da....


masa aku smpi kt tpt keje.... punyerla terkejut byk gle laptop... aku tak tahu cmner Ja'A blh hndle... bro2... da mcm sarang tikus aku tgk da....


ok la ni ada info skit utk penjagaan diri masa kita kn demam denggi....


  1. Banyakkan minum air masak dan air 100plus. Yang paling penting air masak. 
  2. Banyakkan rehat dan jika badan sakit makan ubat Paracetamol. Ubat ni ubat demam.
  3. Bila tido biarkan bdn kite tu berpeluh sebab masa tu la bdn kite tgh nk lwn penyakit tu.
  4. Kalau da teruk segeralah berjumpa dengan doktor. Jangan tangguh sebab demam ni BERBAHAYA
Labels: edit post
0 Responses

Post a Comment

  • My PhotoBUCKET

    Pautan Blog

    Followers

  • Shoutbox


    ShoutMix chat widget

    Status YM

    Visiting